پدیده تراول
kata.jpg

کشور پر جنب و جوش تایلند یکی از دیدنی‌ترین نقاط دنیا است که همه ساله میزبان گردشگران زیادی است که هر کدام با هدفی این کشور و شهرهای آن را به عنوان مقصد سفر انتخاب کرده‌اند. در این کشور هر چیزی که گردشگران با سلایق مختلف به دنبال آن هستند، وجود دارد. از معابد قدیمی با راهبان نارنجی پوش گرفته تا مناظر سرسبز و دهکده‌های سنتی که آداب و رسوم تایلند در آن‌ها قابل مشاهده است.

برای سفر به بهشت روی زمین باید اقدام به ویزا کرد

شرایط جدید ویزای تایلند

طبق شرایط جدید ویزای تایلند شما باید قبل از ارائه مدارک به سفارت تایلند در ایران، برای دریافت Thailand pass اقدام نمایید. دریافت دوز کامل واکسن کرونا اولین و مهمترین شرط برای اخذ ویزای “تایلند پس” می باشد.

مدارک Thailand pass

📑 کارت واکسن دیجیتال که حداقل ۱۴ روز از دوز دوم آن گذشته باشد.

📑 بلیط پرواز تایلند (رفت و برگشت)

📑 بیمه نامه مسافرتی ۲ ماهه مورد تایید تایلند (با پوشش درمانی کرونا) به مبلغ ۱۰۰.۰۰۰ یورو

📑 واچر تایید شده هتل محل اقامت در تایلند

نحوه اقدام ویزای تایلند

شما به هیچ عنوان خودتان نمی‌توانید برای اخذ ویزای تایلند اقدام کنید. برای درخواست ويزاي تايلند حتما باید به یک کارگزار و یا آژانس مسافرتی درخواست ویزای خود را ارائه کنید.

مدارک جهت اخذ ویزای فوری تایلند

1) اصل پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار

2) يك قطعه عكس 6x4 جدید با پس زمینه سفید (متفاوت از عکس پاسپورت)

3) تمکن بانکی(گردش حساب 1 ماهه با حداقل مانده 50 میلیون تومان برای هر نفر به زبان لایتن با مهر و امضای بانک)

4) اصل بیمه مسافرتی 2 ماهه

5) کپی شناسنامه و کارت ملی ((کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت پشت و روی ملی (بدون نیاز به ترجمه)

6) رزرو بلیت هواپیما

7) رزرو هتل

8) مشخصات فردی

ویزای تایلند بصورت لیبل، داخل پاسپورت شما قرار میگیرد.شما میتوانید یک نمونه از ویزاهایی که به تازگی توسط آسان هجرت اقدام شده است را در تصویر زیر مشاهده نمایید.

تمکن مالی برای ویزای تایلند

تمکن مالی مورد نیاز برای دریافت ویزای تایلند به ازای هر نفر 50 میلیون تومان می باشد. درصورتیکه والد و یا همسر تمکن مالی اعضای خانواده را به عهده بگیرد، می بایستد مدارکی که دال بر نسبت خانوادگی است را ارائه دهند. و به ازای هر نفر از اعضای خانواده مبلغ 50 میلیون تومان در حساب ارائه شده، موجود باشد.

مدت زمان اعتبار و زمان حدودی برای صدور ویزای تایلند 2023

***ویزای تایلند معمولا 9 روزه صادر میشود ولی در صورتیکه از طریق شرکت پدیده بال اقدام شود 4 تا 7 روز کاری آماده می شود.

****

ویزا‌های سینگل تایلند تا مدت زمان ۵۸ روز معتبر هستند.

****

نکته مهم: ویزای تایلند فقط به صورت سینگل برای ایرانیان صادر می‌شود.

برای اطلاعات دقیق تر حتما با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

هزینه ویزای تایلند

ویزای تایلند در دو نوع سینگل و ۶ ماهه صادر می‌شود.

****

ویزای سینگل تایلند معمولا به همراه تور تایلند اقدام می‌شود

****

ویزای مولتی ۶ ماهه تایلند درخواست می‌شود

قیمت ویزای تایلند ثابت نبوده و در حال تغییر می باشد، پس بهتر است برای اطلاع دقیق و جدید با همکاران ما در تماس باشید.

فرم درخواست ویزای تایلند

آژانس گردشگری پدیده بال برای ویزای تایلند از شما فرم درخواست نمیخواهد.

قانون جدید ویزای تایلند

ویزای توریستی تایلند برای افرادی که به قصد گردشگری وارد کشور پادشاهی تایلند می‌شوند، صادر می‌گردد.

***----------------------------------------------------------------------

مدت اعتبار ویزای توریستی، سه ماه پس از صدور است و می‌توانید به مدت 57 روز در تایلند اقامت داشته باشید، از اماکن توریستی دیدن کنید و به اندازه‌ی مجاز گمرکی – یعنی ٣٠کیلوگرم- اجناس دلخواه خود را بخرید.

***----------------------------------------------------------------------

برای درخواست روادید توریستی، حضور متقاضی الزامی نیست و وقتی برای مصاحبه تعیین نمی‌شود؛

( در مورد ویزا تجاری یا ویزای بلندمدت، مقررات متفاوت است و حضور متقاضی به منظور مصاحبه ضروری است).

***توجه:

ویزای توریستی به شما امکان کار و تجارت نمی‌دهد و در صورتی که بدون اجازه‌ی کار، اقدام به اشتغال نمایید، طبق قانون با شما برخورد خواهد شد. اولین مرحله برای درخواست ویزای هر کشوری، تکمیل فرم تقاضای ویزا یا همان روادید است. این فرم را می‌توانید از سایت سفارت پادشاهی تایلند در ایران دریافت کنید. فرم تقاضای ویزا باید در دو نسخه و برای هر کدام از مسافران به طور جداگانه تکمیل شود.

سفارت تایلند در تهران

ویزای تایلند وقت سفارت ندارد.و شما نیازی به حضور در این سفارت خانه ندارید.

آدرس سفارت تایلند در ایران : بهارستان، پارک امین الدوله، کوچه استقلال، پلاک ۴ واقع شده است.

توضیحات اجمالی به اخذ ویزای تایلند

1) برای اخذ ویزای تایلند فقط به گردش حساب نیاز دارید.

2) ویزای تایلند فقط با تور این کشور اقدام می‌شود.

3) سفارت تایلند در حال حاضر تنها به صورت سینگل برای ایرانیان ویزا صادر می‌کند.

4) ویزای سینگل تایلند برای مدت زمان ۵۸ روز معتبر است.

5) حداقل مانده در گردش حساب برای ویزای تایلند 50 میلیون تومان برای هر نفر می‌باشد.

ویزای مولتی تایلند در حال حاضر صادر نمیشود.

جاذبه های گردشگری تایلند

1) پارک ملی کائو یای

اولین پارک ملی تایلند است که در سال ۱۹۶۲ ساخته شد. این پارک که همراه با مجموعه‌ای از جنگل‌ها در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌،

2) پارک ملی پانگ سیدا

واقع در استان سا کایو

پارک ملی پانگ سیدا با ۸۴۴ کیلومتر مربع، در سال ۱۹۸۲ به‌عنوان پارک ملی اعلام شد. این پارک در کمتر از ۳۰ کیلومتری سا کایو قرار دارد و ترکیبی باشکوه از جنگل‌های همیشه‌سبز، کوه‌ها و دره‌ها، پرتگاه‌ها، علفزارها و آبشارها را به نمایش میگذارد.

3) منطقه حفاظت شده تونگ یای نارسوان

واقع در استان کانچانابوری

منطقه حفاظت‌شده تونگ یای نارسوان که در سال ۱۹۷۲ به‌عنوان منطقه حفاظت‌شده انتخاب شد، در بخش‌های شمالی استان کانچابوری و جنوبی استان تاک قرار دارد و در مرز غربی تایلند و میانمار واقع شده است.

4) پارک ملی تا پرایا

واقع در استان سا کایو

پارک ملی تا پرایا یکی از مقاصد طبیعت‌گردی و پارک‌های ملی تایلند است که در سال ۱۹۹۶ به‌عنوان منطقه حفاظت‌شده ثبت شد. این پارک حدود ۶۹۹ کیلومتر مربع مساحت دارد

5) منطقه حفاظت شده هوآی کا کائنگ

در استان ناخون ساوان قرار دارد

منطقه حفاظت‌شده هوآی کا کائنگ که در سال ۱۹۷۴ افتتاح شده است، در استان‌های یوتای تانی، کانچانابوری و تاک قرار دارد. با بیش از ۲,۷۰۰ کیلومتر مربع مساحت، این منطقه بخشی از مجموعه جنگل‌های بکر استوایی در جلوی دیدگان شما به نمایش میگذارد

6) معبد آرون

در استان بانکوک قرار دارد

معبد آرون (Wat Arun) به معنی «معبد سپیده دم» یکی از معابد بودایی واقع در کرانه غربی رود چائو فرایا است. این معبد به عنوان یکی از زیباترین و منحصربفردترین معابد در بانکوک شناخته شده است

7) موزه هنر در بهشت بانکوک (آرت این پارادایس)

در استان بانکوک واقع شده

موزه هنر در بهشت بانکوک (Art in Paradise Bangkok) یا آرت این پارادیس بانکوک در کشور تایلند قرار گرفته است. این موزه به آثار سه بعدی اختصاص دارد. موزه کمی زننده به نظر می‌آید؛ اما دیدنش برای کودکان (با سن نسبتا بالا خالی از لطف نیست)

8) مرکز خرید سیام پاراگون

واقع در استان بانکوک

مرکز خرید سیام پاراگون با ابعادی گسترده، از مراکز خرید مشهور و پرطرفدار بانکوک به‌شمار می‌رود و میزبان برندهای بین‌المللی مد، فروشگاه‌های جدیدترین محصولات فناوری در اختیار گردشگران خود قرار داده سات

9)میدان سیام

استان بانکوک

میدان سیام (Siam Square) مانند یک شهر است. در واقع مرکزی برای عرضه‌ی اجناس مناسب است. این بازار شکل ظاهری و سبکی متفاوت دارد. هم‌چنین Siam یکی از گران‌ترین مناطق شهر برای اجاره‌ی زمین در بانکوک است

9)موزه پزشکی بانکوک

واقع در استان بانکوک

موزه پزشکی بانکوک سه بخش مجزا دارد. موزه‌ی پاتولوژی یا آسیب‌شناسی که مجموعه‌ای است از نوزادانی که به دلیل اختلالات ژنتیکی از بین رفته‌اند؛ موزه‌ی کالبدشناسی که متشکل شده است از طیف گسترده‌ از اندام و اسکلت‌ها و در نهایت موزه‌ی پزشکی قانونی که مواردی مانند جنازه‌های مقتولان یا تصادفات را در خود جای داده است. اگر فکر می‌کنید که با دیدن این قبیل موارد، حالتان بد خواهد شد که هیچ؛ ولی در غیر این صورت بازدید از این موزه، تجربه‌ای کم‌نظیر را در پی خواهد داشت.

10) ساحل میمون

واقع در استان کرابی

دوستداران حیات وحش ساحل میمون نه تنها در جزیره فی فی، بلکه یکی از زیباترین سواحل در کل تایلند به‌شمار می‌رود. شن‌های پودری سفید و امکان غواصی، این‌ ساحل را به مکانی عالی تبدیل کرده است.

11) دنیای زیر آب پاتایا

در استان چونبوری قرار

دنیای زیر آب پاتایا یا آکواریوم پاتایا از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان است که دنیایی متفاوت را به گردشگران عرضه کرده است. ۵ هزار جانور آبزی در ۲۰۰ گونه مختلف در این آکواریوم زندگی می‌کنند.

12) مرکز خرید لوازم کامپیوتری بانکوک

در استان بانکوک قرار دارد

مرکز خرید لوازم کامپیوتری بانکوک مناسب علاقه‌مندان به تکنولوژی است. اگر به دنبال گوشی، نوت‌بوک یا به‌روزترین لوازم هستید Pantip Plaza بهترین مقصد برای شما است. از طبقه‌ی هم‌کف تا سقف لوازم به روز الکترونیکی است

13) بازار فی فی

در استان کرابی واقع شده

بازار فی‌فی از دیدنی‌های تایلند است. اگر می‌خواهید با زندگی در فی‌فی به‌زور کامل آشنا شوید، باید در بازار آن گردش کنید. این بازار در روستای تونسای واقع شده و در آن‌جا می‌توانید انواع سبزیجات محلی، میوه‌ها و غذاهای دریایی را با بهترین هزینه پیدا کنید. این بازار هر‌روز باز است. حتما گرسنه به آن‌جا بروید!

14) معبد پرا سینگ

در استان چیانگ مای قرار دارد

معبد پرا سینگ در قلب شهر قدیمی چیانگ مای قرار دارد و قدمت آن به سال ۱۳۴۵ بازمی‌گردد. از مهم‌ترین دیدنی‌های معبد، مجسمه بودای آن محسوب می‌شود.

15) موزه ملی بانکوک

استان بانکوک

موزه‌ی ملی بانکوک یکی از بهترین مقصدها برای آشنایی هر چه بیشتر و بهتر با تاریخ و فرهنگ تایلند است. این موزه بزرگ‌ترین موزه‌ی تاریخی در جنوب‌شرقی آسیا است. بنا و معماری این موزه که متعلق به قرن ۱۸ میلادی برمیگردد

16) ساحل کاتا

در استان پوکت واقع شده

ساحل کاتا از مناطق دیدنی و تفریحی در پوکت به‌شمار می‌رود و از دو ساحل بزرگ و کوچک تشکیل شده است که با دماغه‌ای از هم جدا شده‌اند. این ساحل معمولا شلوغ؛ اما بسیار زیبا است.آفتاب درخشان و ماسه‌های سفید از زیبایی این ساحل دل انگیز است

17) باغ وحش و نمایشگاه جانوران و گیاهان آبزی چیانگ مای

در استان چیانگ مای قرار دارد

باغ‌وحش و نمایشگاه جانوران و گیاهان آبزی چیانگ مای از دیدنی‌های چیانگ مای است. انواع حیوانات در آن وجود دارند و همچنین دارای دو نمایشگاه جانوران و گیاهان آبزی است. آکواریوم مارین بزرگترین آکواریوم در آسیا است. همچنین در این باغ‌وحش گونه‌ای نادر از خرس پاندای غول‌پیکر زندگی می‌کند.

18) آبشار «تی لا سو»

ذر استان تاک واقع شده

بزرگ‌ترین و مرتفع‌ترین آبشار در تایلند، آبشار «تی لا سو» (Thi Lo Su) است. این آبشار ۳۰۰ متر ارتفاع دارد و در مسیر ۵۰۰ متری رودخانه مائه کلونگ مسیر آن ادامه می‌یابد. این آبشار در پناهگاه حیات وحش اوم پانگ در استان تاک که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، واقع شده است. آبشار تی لا سو بزرگ‌ترین آبشار در منطقه است که هم می‌توانید پیاده و هم با قایق به آن برسید؛ البته به آب و هوا و فصل دارد.

19) پارک فانوم رانگ

این معبد هندی در دامنه یک آتشفشان خاموش قرار دارد و گفته می‌شود مدل اولیه مجموعه مشهور انگکور وات در نزدیکی سیم ریپ واقع در کامبوج بوده است. قدمت این بنا به قرن ۱۰ میلادی می‌رسد، زمانی که امپراتوری خمر بر گسترش مرزهای امروزی تایلند تاثیر گذاشت. اداره هنرهای زیبای تایلند بیش از ۱۷ سال به مرمت و بازسازی این مجموعه پرداخت.

20) معبد فو

مجسمه طلایی بودای خوابیده در معبد وات فو

این معبد بودایی یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین معبدهای پایتخت تایلند است. یک تندیس بودای بزرگ با طول ۴۶ متر و ارتفاع ۱۵ متر دارد که در مرکز معبد قرار دارد. مدارس ماساژ سنتی تایلندی و استوپاهای متعددی در اطراف معبد وجود دارد.

21) پارک تاریخی آیوتایا

معابد هرمی شکل و پلکانی در پارک تاریخی آیوتایا

بسیاری از ویرانه‌هایی که در این پارک وجود دارد، ۱۵۰ سال ساختن آن‌ها طول کشیده است. این شهر دومین پایتخت سیام بود و برای مدت ۴۰۰ سال قبل از اینکه ویران شود، در اوج شکوه و قدرت قرار داشت. بسیاری از سازه‌های این شهر از چوب ساخته شده بودند به همین دلیل در برابر آتشی که شهر را نابود کرد، دوام نیاوردند. فقط سازه‌های سنگی باقی مانده‌اند. این مجموعه در سال ۱۹۹۱ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

22)بازارهای شناور بانکوک

تعداد زیادی قایق در بازار شناوری در تایلند

قبل از اینکه پایتخت پر از جاده‌ها و خیابان‌ها شود، راه‌های آبی پرپیچ‌وخم، مهم‌ترین مسیر حمل و نقل شهری بودند. بسیاری از این راه‌های آبی برای دکور شهری پر شده‌اند ولی خارج از مرکز شهر هنوز هم این مسیرهای آبی وجود دارند و بازارهای شناوری روی آن‌ها برپا می‌شود. بازارهای شناور، تجربه‌ای خاص و جذاب برای گردشگران تایلند است. قایق‌های رنگارنگ این بازار، محصولات متنوعی می‌فروشند؛ از سوغات گرفته تا غذاهای سنتی تایلندی.

23) معبد آرون

نمای بیرونی معبد آرون در نورپردازی شب

این معبد با همه بناهای مذهبی تایلند متفاوت است. قرار گرفتن در کرانه رودخانه احتمالا به‌دلایل استراتژیک بوده است. این معبد در اوایل قرن نوزدهم ساخته شده است. بهترین زمان برای بازدید از این مجموعه، موقع طلوع یا غروب آفتاب است.

24) خلیج مایا

چند قایق تفریحی در ساحل خلیج مایا

این خلیج به‌خاطر به نمایش درآمدن در فیلم ساحل با بازی لئوناردو دی کاپریو به شهرت رسید. وقتی این فیلم در سال ۲۰۰۰ منتشر شد، کنجکاوی گردشگران برای دیدن این منطقه برانگیخته شد. این منطقه به‌قدری بکر و دنج بود که واقعی به نظر نمی‌رسید. از آن زمان، گردشگران برای تکرار ماجراجویی‌های دیکاپریو در این فیلم، به این منطقه سفر می‌کنند.

25) بازار آخر هفته چاتوچاک

مغازه وسالی تزیینی و عروسکی دربازار آخر هفته چاتوچاک

این بازار آخر هفته برای علاقه‌مندان به خرید، بسیار جذاب است. این بازار در بانکوک قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین بازارها در آسیا است. هرآنچه که فکر کنید در غرفه‌های این بازار پیدا می‌شود. از این بازار نمی‌توانید دست خالی بیرون بروید و حتما یکی دو سوغاتی می‌خرید.

26) پارک ملی خائو یای

جریان آبشار در پارک ملی خائو یای

این پارک ملی یکی از پربازدیدترین پارک‌های ملی در تایلند است چون در نزدیکی پایتخت قرار دارد. حیات وحش بی‌نظیر، مسیرهای پیاده روی زیبا و متعدد و زیبایی کلی این پارک، نظر همه بازدیدکنندگان را جلب می‌کند. این پارک اولین پارک ملی رسمی در تایلند بود و یکی از آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است