پدیده تراول

اوبود (Ubud) یکی از پرجاذبه ترین مکان های گردشگری قاره آسیا، در جزیره Gianyar بالی واقع شده است. اوبود در جنوب جزیره بالی که خود یکی از مهمترین مراکز گردشگری جهان به شمار می رود واقع شده است. این منطقه بسیاری از زیبایی های جزیره بالی را در خود جای داده است.

در اوبود - و به ویژه در شمال آن که Tegallalang نام دارد – اقامتگاه های توریستی پرزرق و برق بسیاری یافت می شود.

شما می توانید با دوچرخه سواری در این منطقه، علاوه بر لذت بردن از آب و هوایی مطبوع آنجا، فرصت کافی برای سر زدن به زیبایی های طبیعی این منطقه به دست آورید و در عین حال به یک ورزش مفرح نیز بپردازید.

اوبود که به عنوان پایتخت فرهنگی بالی شهرت دارد، بهترین جا برای خرید صنایع دستی است.

هر چند صنایع دستی بالی را در هر نقطه ای از این جزیره خوش آب و رنگ می توان یافت ولی اوبود مرکز اصلی ارائه آثار هنری ساخته شده به دست ساکنان روستاهای اطراف است.

جنگل میمون اوبود

جنگل میمون اوبود بالی

جنگل میمون ابود در پادانگتگال بالی قرار دارد. در این جنگل بیش از 749 میمون وجود دارد که در بین 186 نوع درخت پراکنده شده اند. این جنگل دارای 12.5 هکتار درخت می باشد که می توانید اکسیژن خاص را در آن تنفس کنید. این میمون ها به 6 گروه تقسیم می شوند که شامل گروه اصلی معبد، گروه محافظتی جنگل، گروه مرکزی، گروه شرقی، گروه مچلین و گروه قبرستان می شود.

جنگل میمون اوبود مقدس یک جاذبه گردشگری مشهور در اوبود قرار دارد. هر ساله 120 هزار بازدیدکننده به جنگل میمون اوبود می روند و از آن بازدید می کنند. این جنگل دارای 3 معبد می باشد که زیبایی های آن را چند برابر کرده است.

مشخصه ها و ویژگی های جنگل میمون اوبود

در این جنگل با گونه های مختلف درخت رو به رو خواهید شد که سرتاسر زمین های اطراف را پوشانده است. این جنگل با تپه ها و بیشه های مختلف دارای زیبایی های زیادی می باشد. دره های تنگ و عمیق در زمین های پارک قرار دارد و یک نهر در آن جاری است. مسیرهای پیاده روی به بازدید کننده های پارک اجازه می دهد تا به بخش های مختلف پارک از جمله نهر و دره تنگ دسترسی داشته باشند.

جنگل میمون اوبود یک منطقه محفاظت شده دارد که دارای یک سالن عمومی، گالری، یک سکو، فروشگاه و رستوران، مرکز کمک های اولیه، امکانات پارک و سرویس های بهداشتی و …. می باشد. مسافرین و گردشگران بالی با سفر به این جنگل می توانند از بهترین جاذبه های گردشگری آن بازدید کنند و از امکانات تفریحی و گردشگری آن استفاده کنند.

میمون های جنگل میمون اوبود

همانطور که گفته شد در این جنگل میمون های بسیار زیادی وجود دارد که در سرتاسر پارک پراکنده شده اند. کارکنان پارک به میمون ها غذا می دهند/ غذای آنها سیب زمینی شیرین سه بار در روز (که غذای اصلی آنها در پارک می باشد) و همچنین موزها می باشد. این موزه ها در پارک فروخته می شوند و توریستان می توانند آنها را خریداری کنند و به میمون ها بدهند. میمون ها همچنین از برگ های انبه، غله، خیار، نارگیل و بقیه میوه های محلی تغذیه می کنند.

یکی از نکاتی در سفر به این جنگل باید به آن توجه کنید این است که بخاطر سلامت میمون ها، بازدیدکننده ها اجازه ندارند تنقلاتی مانند کلوچه ها، مغزها، بیسکوییت ها و نان ها را به آنها بدهند.

در طی سال های اخیر تعداد میمون ها بیشتر از حد طبیعی رشد کرده است و به رشد خود ادامه می دهد. هر کدام از میمون ها متعلق به منطقه خاصی هستند که این رشد باعث می شود که مبارزه ای بین گروه ها ایجاد شود. گاهی اوقات ممکن است بعضی از گونه ها در طی فصل های خشک به قلمروهای گونه های دیگر بروند.

میمون ها شب ها استراحت می کنند و در طی روز فعالیت بسیار زیادی دارند. به همین منظور در طی ساعات تجاری پارک تماس بسیار زیادی با انسان ها دارند. بازدیدکننده های پارک می توانند فعالیت های روزانه آنها – جفت گیری، جنگیدن و مبارزه کردن، آراستن و مراقبت از جوان تر ها – را مشاهده کنند و حتی می توانند در مسیرهای جنگلی در کنار میمون ها بشینند و ساعت ها لذت ببرند.

نصیحت کارکنان جنگل میمون اوبود

کارکنان جنگل میمون اوبود بالی بازدیدکننده ها را نصیحت می کنند تا غذایی را که به میمون ها می دهند را عقب نکشند. چرا که این عمل ممکن است باعث شود که میمون ها رفتارهای خشونت آمیزی از خود نشان دهند. اگرچه ممکن است میمون ها توجه خاصی به افرادی که غذا به آنها نمی دهند نشان ندهند. در جنگل میمون اوبود بالی مشاهده شده است که میمون ها انسان ها را گاز گرفته اند و رفتارهای خشونت آمیزی در مقابل آنها نشاده داده اند.

جنگل میمون اوبود

مزارع پلکانی تلالالانگ

مزارع پلکانی تلالالانگ بالی جلوه ای زیبا و جذاب از هنر طبیعت و کشاورزان این منطقه را در پیش چشمان مسافران و گردشگران نمایان می کند. این تراس های برنج به دلیل فضایی منحصربفرد و فوق العاده همواره توریست های بسیاری را برای گردش و عبور از میان آنها ترغیب می کند. در واقع این شالیزارها یکی از نمادهای مشهور و معرف بخشی از فرهنگ و زندگی مردمان جزیره بالی بخصوص شهر اوبود می باشد. مردمان و صاحبان مهمان نواز و مهربان این کشتزارها گردشگران را به خورن نوشیدنی نارگیل سبزدر میان این محیط چشم نواز دعوت می کنند.

این مزارع پلکانی تلالالانگ توسط روستائیان بر روی تپه‌های روستاهای پجنگ و کمبوهان و به صورت پلکانی ایجاد شده‌اند تا کشاورزان بتوانند از خاک حاصلخیز به بهترین نحو ممکن استفاده کنند. آبیاری مزارع پلکانی برنج تگالالنگ از طریق سیستمی به نام سوباک صورت می‌گیرد. وجود آتشفشان‌های گوناگون و فعالیت آن‌ها در طی دوران‌های مختلف خاک مرغوبی را برای کشاورزی فراهم کرده است. کوه آتشفشانی آگونگ با ارتفاعی در حدود 3142 متر به عنوان بلندترین کوه در بالی شناخته می‌شود که اگر اهل طبیعت گردی باشید می‌توانید از دیدن این کوه مخروطی و طبیعت اطرافش نهایت لذت را ببرید. جزیره بالی با آب و هوایی استوایی، محل تلاقی دو اقیانوس هند و آرام است که با نام دروازه اقیانوس شناخته می‌شود و گردشگران بسیاری برای دیدن این مکان و دیگر جاذبه های بالی، جزیره را به عنوان مقصدی برای سفرهای خود انتخاب می‌کنند. هنگامی که به بالای تپه‌ها می‌رسید منظره زیبایی از مزارع پیش روی شما خواهد بود. اینجا می‌توانید به عکاسی بپردازید و از دیدن این مناظر نهایت لذت را ببرید. در پایین تپه‌ها، روستائیان به فروش محصولات و صنایع دستی زیبایی می‌پردازند که با هنر خود مجسمه‌های چوبی همچون قورباغه، اسب، سگ، اژدها و چهره انسان را خلق کرده‌اند. همچنین در همین حوالی کافه‌هایی با نمایی از مزارع پلکانی و به منظور استراحت گردشگران ساخته شده است. از دیگر جاذبه های تور بالی می‌توان به آبشارها، کوه‌هایی جنگلی، رودها، پوشش گیاهی متنوع، دنیای سحرآمیز زیرآب و جانداران مختلف اشاره کرد.

مزارع پلکانی تلالالانگ

قصر پادشاهی اوبود

کاخ سلطنتی اوبود (Ubud Royal Palace) که با نام کاخ پوری سارن (Puri Saren Palace) نیز شناخته می‌شود، بی‌شک مهم‌ترین جاذبه‌ی اوبود به شمار می‌رود؛ جایی که گردشگران برای تماشای بهترین اجراهای فرهنگی در آن جمع می‌شوند و از رقص سنتی و موسیقی گاملان در محیطی زیبا لذت می‌برند. گاملان یا گملن، به موسیقی سنتی گروه‌نوازی بالی اندونزی گفته می‌شود که اساس کارش بر پایه سازهای کوبه‌ای است. از آنجا که این کاخ خیلی زود مملو از جمعیت می‌شود، پس زودتر از موعد خود را به آن برسانید تا جای خوبی نصیب‌تان شود.

این بنا که به طور رسمی پوری سارن آگونگ (Puri Saren Agung) نامیده می شود، کاخ خانواده سلطنتی اوبود است و یکی از برجسته ترین بناهای دیدنی این منطقه محسوب می شود و به عنوان منبع فرهنگی هنر، رقص و ادبیات شناخته شده است. سالن های جلسات و صحن های کاخ، میزبان رویدادهای بین المللی از جمله مراسم افتتاحیه جشنواره سالانه خوانندگان و نویسندگان (Writers & amp; Readers Festival) اوبود است.

این کاخ دارای معماری بالیایی به خوبی حفظ شده و یک باغ زیبا است که در زمان فرمانروایی تجوکوردا پوتو کاندل (1800–1823) ساخته شد. قسمت جلوی کاخ برای بازدید عموم آزاد است، جایی که در طول روز برای قدم زدن و عکس گرفتن ایده آل می باشد.

کاخ سلطنتی اوبود بیشتر در میان دوستداران هنرهای بالی و به عنوان یکی از مکان های اصلی برای مشاهده نمایش های رقص سنتی شناخته شده است. صحن اجراها دارای پس زمینه ای از تزئینات آنگول - آنگول (مجسمه های نگهبان و دروازه سنتی) است. این کاخ هر شب میزبان اجراهایی با ارکسترهای کوبه ای گاملان (gamelan) می باشد و بلیط این اجراها معمولا بعد از ظهر موجود است.

قصر پادشاهی اوبود

معبد تامان ساراسواتی

معبد تامان ساراسواتی با سبک معماری معبدهای بالی، در میان برکه‌ای مملو از گل‌های زیبای نیلوفر آبی قرار دارد. این معبد به ساراواتی، خدای یادگیری، ادبیات و هنر در آیین هندو وقف شده است. علاوه بر کنده‌کاری‌‌های زیبا، معبد میزبان ماسک‌های بزرگ، مجسمه ساراواتی و مجسمه شیطان با ارتفاع سه متر است. با چشم‌اندازی تکرارنشدنی، معبد تامان ساراسواتی یکی از مقاصد محبوب عکاسان در تایلند به‌شمار می‌رود.

معبد تامان ساراسواتی معبد روی آب زیبای بالی اندونزی از جمله کشورهایی می باشد که با داشتن جاذبه های تاریخی و تفریحی بیشمار، توانسته است مقصد بسیاری از گردشگران و توریست های داخلی و خارجی قرار گیرد. اگر بخواهیم از معروف ترین و تاریخی ترین جاذبه های جزیره بالی اندونزی برای مسافران خارجی معرفی کنیم، می توان در وهله اول معبد تامان ساراسواتی را نام برد که در میان برکه ای مملو از گل های نیلوفر با چشم اندازی بی نظیر و رویایی قرار گرفته است.

این معبد در حال حاضر یکی از محبوب ترین و پر درخواست ترین مناطق گردشگری و توریستی در جزیره بالی اندونزی می باشد. معبد پورا تامان ساراسواتی بالی مکانی بسیار دیدنی در مرکز اوبود می باشد و با داشتن معماری و طراحی وصف نشدنی خود نظر و توجه هر گردشگر و بیننده ای را به خود جلب می کند.

اگر قصد سفر به جزیره معروف بالی را دارید پیشنهاد می کنیم حتما از این معبد زیبا و تاریخی اندونزی دیدن کنید این مکان به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب دسترسی بسیار راحتی داشته و گردشگران می توانند بدون مشکل جابجایی و حمل و نقل به این جاذبه تاریخی و قدیمی دسترسی داشته و از نزدیک زیبایی های این بنا را مشاهده کنند.

معبد تامان ساراسواتی

پارک پرندگان بالی

شهر بالی اندونزی جاذبه‌های طبیعی و تفریحی بسیاری همچون معبد اولون دانو براتان و پارک پرندگان دارد که گردشگران را در قالب تور بالی به سوی خود می‌کشاند. در این قسمت از اندونزی می‌توانید از طبیعت سحر‌انگیز و سواحل رویایی آن از نزدیک دیدن کنید که بازدید از تمامی آن‌ها نیازمند داشتن وقت کافی است. اگر می‌خواهید در سفر به این شهر، لحظاتی متفاوت را سپری کنید پیشنهاد می‌کنیم به سمت بهشت اندونزی بروید که می‌تواند برای گردشگران یک روز به‌یادماندنی را رقم بزند. این پارک دارای 250 گونه و بیش از 1000 پرنده است که در مساحتی دو هکتاری از باغ‌های گرمسیری قرار دارد. قدمت پارک پرندگان بالی به بیش از 20 سال پیش می2رسد که برای سرگرمی تمام رده‌های سنی است. در واقع این پارک برای پرورش و نگهداری گونه‌های مختلف از پرندگان به شمار می‌رود که گردشگران در تور بالی می‌توانند با انواع پرندگان و نحوه زندگی آن‌ها آشنا شوند. پارک پرندگان بالی، در سال 1994 میلادی به بهره برداری رسید که برای رفاه بازدیدکنندگان امکاناتی را در نظر گرفته‌اند. از جمله این امکانات می‌توان به وجود رستوران، کافه، زمین بازی کودکان و غیره اشاره کرد. اگر با تور بالی به این جزیره گرمسیری سفر کردید، بازدید از پارک پرندگان بالی را در صدر لیست گشت‌های خود قرار دهید. بازدیدکنندگان در کنار تماشای لانه‌ها و تخم‌های پرندگان، آزادانه در این مکان می‌چرخند و حین قدم زدن در این پارک به آوازه پرندگان گوش فرا می‌دهند. همچنین می‌توانند در بازدید از گونه ‎های مختلف پرندگان با گرفتن عکس‌های سلفی، یادگاری از این شهر را در آلبوم خاطرات ذهنشان به ثبت برسانند. در کنار گشت‌وگذار در پارک پرندگان بالی، از دیدنِ فضاهای زیبا و تمیز باغ که نمایی از دریاچه‌ای زیبا را نشان می‌دهد، لذت ببرید. ناگفته نماند این پارک به قدری وسعت دارد که پرندگان از قاره‌های مختلف در آن دسته‌بندی شده‌اند. برای بازدید از پارک پرندگان بالی، گردشگران علاوه بر دیدنِ پرندگان می‌توانند به تماشایِ خزندگانی همچون مار پیتون، مارمولک، قورباغه، لاک گشت و تمساح بروند.

پارک پرندگان بالی

پارک حیوانات بالی

Alas Kedaton Monkey Forest in Bali

این پارک در روستای Kutuh در منطقه مارگا، Tabanan، حدود 25 کیلومتری شمال شرق Denpasar در مرکز جزیره واقع شده است، و 4.5 کیلومتر از Tabanan فاصله دارد.جنگل میمون با صدها عدد میمون خاکستری دم دراز ماکاکا پر شده است. به همین دلیل است که به عنوان 'جنگل میمون' شناخته شده است. این پارک به عنوان مقصد اصلی توریستها در این جزیره واقع شده است.

موقعیت: Kutuh Village, Marga District, Tabanan

آدرس: Jalan Raya Alas Kedaton, Marga, Tabanan

آبشار تِگِنونگان

آبشار تگنونگان در نیمه راه بین اوبود و مرکز ایالت دنپاسار بالی قرار دارد و نزدیکترین جاذبه طبیعی در نوع خود محسوب می شود که می توانید طی یک نیم ساعت رانندگی به سمت جنوب شرقی از مرکز شهر اوبود به آن برسید. می توانید به پایه آبشار بی نظیر سنگریزه ای بروید و از آبتنی در استخر لذت ببرید. البته آبتنی بعد از بارندگی های سنگین، به دلیل خطر بروز سیل توضیه نمی شود. در اطراف این آبشار در تور ارزان بالی نیز رستوران هایی وجود دارند که غذاهای محلی بسیار خوبی از جمله اردک سرخ شده به سبک بالیایی را طبخ می کنند و به عنوان نقاط محبوبی برای استراحت و صرف غذا قبل یا بعد از حرکت به سمت آبشار تگنونگان خدمت می کنند. اگر قصد دارید به این مکان زیبا در تور بالی سفر کنید، اطلاعاتی در مورد چگونگی رسیدن به آنجا و سایر مواردی که خوب است قبل از بازدید از آبشار تگنونگان بدانید، در توریاب برای شما جمع آوری کرده ایم.

آبشار تگنونگان یک مکان مشهور برای بازدید در بالی است، اما هنوز هم کاملاً دور از شلوغی و پنهان بودن است، زیرا در حدود 10 کیلومتری خارج از اوبود، جنب روستای تگنونگان واقع شده است. با نزدیکتر شدن به آبشار، علامت هایی با عکس و متنی را مشاهده می کنید که واژه " Tegenungan waterfall" بر روی آن ها ثبت شده و یک پیکان به سوی مکان آبشار اشاره می کند. اگر مطمئن نیستید، می توانید برای مسیریابی از اپلیکیشن Google Maps استفاده نمایید.

در صورتی که ماشین اجاره ای به همراه دارید، به محض ورود، یک غرفه بلیط و یک پارکینگ را مشاهده خواهید کرد. هزینه پارکینگ برای خودروها قیمت 5 روپیه اندونزی و برای موتور سواری رایگان است. اگر سردرگم شوید، کارکنان به شما نشان می دهند که در کجا باید پارک کنید، بنابراین نگران این موضوع نباشید. بعد از پارک کردن، هزینه ورودی را پرداخت می کنید و بلیط های خود را دریافت می کنید، که در حال حاضر 15 روپیه اندونزی برای هر نفر است.

پس از آن، قبل از رسیدن به یک علامت بزرگ که می گوید "به آبشار Tegenungan خوش آمدید"، تعدادی مغازه سوغات و همچنین رستوران ها را مشاهده می کنید و از آنجا 5 دقیقه در حدود 100 پله را باید به سمت پایین بپیمایید تا به مکان آبشار برسید. پس از طی کردن چند قدم به پایین، شما با منظره زیبای آبشار از دور مواجه خواهید شد.

هنگامی که به نیمه راه رسیدید، علامتی وجود دارد که می گوید: "آبشار در سمت چپ و معبد سمت راست". این مهم نیست که چه مسیری را انتخاب کنید، زیرا می توانید از هر دو طرف به هر دو مکان برسید. پله های پایین رو آبشار بسیار آسان و قابل پیاده روی هستند، بنابراین به کفش پیاده روی احتیاج ندارید. صندل مناسب است، اما البته اگر قصد دارید کمی از مسیر های کوهستانی صعود کنید تا از نماها و منظره های منحصر به فرد استفاده کنید، همیشه همراه داشتن یک جفت کفش مناسب توصیه می شود.

آبشار تگنونگان یک جاذبه گردشگری طبیعی عالی برای علاقمندان به طبیعت است که در نزدیکی اوبود اقامت دارند یا در سفرهای گشت و گذار خود به سوکاواتی (Sukawati) نزدیک هستند. این آبشار در نیمه راه اوبود و مرکز استان بالی، دنپاسار قرار دارد و در نوع خود نزدیکترین جاذبه طبیعی به منطقه اوبود به حساب می آید که می توانید در فاصله نیم ساعت رانندگی از جنوب شرقی مرکز اوبود با ماشین به آنجا برسید.

در اینجا می توانید به پایین آبشار بروید و از غوطه ور شدن در استخر طبیعی آن لذت ببرید، هرچند به دلیل خطر سیلاب، توصیه نمی شود که پس از باران های شدید این کار را انجام دهید. در اینجا رستوران هایی وجود دارند که غذاهای محلی عالی مانند اردک سرخ شده ترد را به سبک بالیایی ارائه می دهند و به عنوان مکان های تفریحی، قبل یا بعد از رفتن به آبشار تگنونگان خدمات ارائه می کنند.

برای رسیدن به آبشار باید از یک مسیر زیبا رانندگی کرد و جاده این مسیر از روستاها می گذرد و در دو طرف آن مزارع سرسبز برنج به چشم می خورد. با رسیدن به انتهای جاده، وارد پارکینگ و ورودی آبشار می شوید، در حالی که غرفه های بلیط فروشی در جلو قرار دارند. این منطقه پر از فروشگاه های آثار هنری و سوغاتی است و دکه های کوچک محلی نیز وجود دارد که تنقلات و نوشیدنی های سرد می فروشند.

فقط در فاصله چند دقیقه پیاده روی از مغازه ها می توانید به آبشار برسید، محلی که با دیدن چشم انداز دره سرسبز و یک آبشار در مرکز آن لذت خواهید برد. حجم آب تقریبا در هر زمان از سال زیاد است، اما به طور معمول در فصل بارندگی (اکتبر تا آوریل) در بیشترین حالت خود است.

آدرس:Jl. Ir. Sutami, Kemenuh, Kec. Sukawati, Kabupaten Gianyar, Bali 80581, Indonesia

برای اطلاع از قیمت تورهای این بهشت گمشده با قسمت تورهای ویژه بالی مراجعه کنید